کاشت مو ، زیبایی ، عمل بینی

مقاله های آموزشی کاشت مو ، زیبایی ، عمل بینی

کاشت مو ، زیبایی ، عمل بینی

مقاله های آموزشی کاشت مو ، زیبایی ، عمل بینی

پیوندها

۲۱ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

عنوان : لطافت و شادابی پوست با انواع مختلف ماسک های زیبایی

استفاده از ماسک های زیبایی مختلف تاثیر زیادی در حفظ لطافت ،شادابی و زیبایی پوست صورت دارد. طراوت و لطافت پوست با انواع مختلف ماسک های زیبایی افزایش می یابد. در زیر به چند ماسک زیبایی مفید اشاره کرده ایم:

ماسک سیب یک سیب را پوست بکنید و آن را نصف کنید و یک نیمه آن را خرد کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید و خوب هم بزنید. سپس آن را بر روی صورت و گردن بمالید، آنگاه پوست را با نوک انگشتان ماساژ دهید. ماساژ را از پایین گردن شروع کنید و به طرف بالا بیایید. سپس از سمت راست گردن به سمت چپ و بالعکس ماساژ دهید. آنگاه با نوک انگشتان به پوست صورت خود ضربات آرامی بزنید تا جریان خون پوست بیشتر شود. حال کمی صبر کنید تا ماسک خشک شود و پس از بیست دقیقه آن را بشویید.این ماسک باعث جلوگیری و درمان چروک صورت و سبب طراوت و تقویت پوست می شود.

ماسک آلوی قرمز هفت یا هشت عدد آلوی قرمز تهیه کنید و هسته های آنها را خارج کنید. سپس آنها را با افزودن ده قطره روغن بادام کاملاً با یکدیگر مخلوط کنید تا به صورت یک ماده خمیری درآید. آنگاه این مخلوط را به مدت بیست دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب بشویید. این ماسک به ویژه در کسانی که منافذ پوستی آنها مثلاً در پوست بینی، باز و زشت منظره شده مؤثر است و پوست را زیبا می کند.استفاده از این ماسک را به افرادی که پوست چرب دارند توصیه می کنیم.

ماسک خیار یک یا دو خیار را رنده کنید و به صورت ماسک بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بیست دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک نمایید.ماسک خیار تأثیر زیادی در ایجاد طراوت و شادابی و لطافت پوست دارد.

ماسک زرده تخم مرغ به کسانی که پوست خشک دارند توصیه می شود که از این ماسک استفاده کنند تا پوستشان نرم و لطیف شود. زرده تخم مرغ مملو از چربی و کلسترول است و چربی پوست را تأمین می کند. برای تهیه ماسک زرده تخم مرغ کافی است یک زرده تخم مرغ را با چند قطره سرکه سیب و چند قطره روغن بادام یا زیتون یا آفتابگردان مخلوط کنید و به مدت بیست دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس آن را به وسیله ی آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کنید.


ماسک آناناس جهت جوانسازی پوست

آناناس تازه                                      دو تا سه برش

روغن زیتون فوق بکر                           3 قاشق غذاخوری

عسل                                           یک قاشق غذاخوری

مواد فوق را بخوبی با هم مخلوط نموده تا مایع نرم ویکدستی حاصل شود.سپس آن را به آرامی باکمک انگشتان خود روی پوست تمیز شسته شده و گردن خود بمالید. اکنون به آرامی دراز کشیده و بمدت 15 دقیقه اجازه دهید تا ماسک اثر خود را بر روی پوست بگذارد.

سپس صورت خود را به آرامی با آب ولرم شسته و در صورت دلخواه با یک نرم کننده مرطوب به آرامی پوست خود را ماساژ دهید.

ماسک جهت رفع چین و چروک

ماسک آناناسی که از مخلوط آب آناناس و دو قاشق غذاخوری پودر بادام شیرین تهیه شده باشد، سبب پاکسازی پوست صورت، رفع چین و چروک و شفافیت پوست می‌‌شود. برای تاثیرگذاری این ماسک بر روی پوست کافی است بگذارید ماسک فوق به مدت 15دقیقه بر روی پوست مانده و سپس با آب ولرم آن را شستشو دهید. اگر آب آناناس را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید سبب تقویت عضلات پوست صورت و رفع خستگی آن می‌‌شود.

منبع : کاشت مو

  • منتو منتو

عنوان : راه ها و تاثیرات استفاده از لوسیون و کرم بدن

استفاده از لوسیون و یا کرم بدن تاثیراثرات زیادی در حفظ لطافت و زیبایی پوست بدن دارد در زیر به تاثیرات استفاده از لوسیون و کرم بدن می پردازیم:
لغت “butter” به کره ها یا روغن های جامد گفته می شه، ;body butter ها از ترکیب روغن های گیاهی پایه و روغن های جامد یا کره های گیاهی (مانند کره کاکائو و …) تشکیل شدند. کره بدن آب ندارد و به این دلیله که نسبت به لوسیون ها و کرم ها بافت غلیظ تری دارد و زمان بیشتری می بره تا جذب پوست شود. Body Butter ممکنه، بر اساس نوع روغنی که داره و نوع پوست مصرف کننده، یک لایه کمی روغنی، از چند دقیقه تا چند ساعت روی پوست باقی بگذارد.
تمام کرم ها یا لوسیون های بدن طبیعی، از روغن ها، آب (یا عصاره ها و محلول های گیاهی حاوی آب) و یک موم یا یک غلیظ کننده (مانند صمغ زنتان) یا انواع مواد امولسیون کننده (مانند براکس) ساخته شدند.

لوسیون ها و کرم ها، نسبت به کره بدن بافت سبک تر و رقیق تری دارند و راحت تر پخش و جذب پوست می شوند. لوسیون ها از کرم ها رقیق تر هستند، چون نسبت به کرم ها درصد بیشتری آب دارند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پوست کف پاهایتان به دلیل خشکی زیاد ترک می‌خورد، استفاده از لوسیون بدن می‌تواند به شما کمک بسیاری کند. لوسیون‌های بدن در جدا کردن سلول‌های مرده کف پا نقش به‌سزایی دارد. البته در شرایطی که پینه‌های کف پاهایتان قرمز، ملتهب و دردناک است، باید با پزشک‌تان مشورت کنید.

استفاده از لوسیون‌های بدن حس خوبی را به افراد منتقل می‌کند. در ضمن رایحه و بوی خوش آن فراموش نشدنی است. شما می‌توانید رایحه لوسیون‌های بدن را با توجه به نوع پوست و علائق خود و با در نظر گرفتن خواص ترکیبات موجود درآن انتخاب کنید.

حتی اگر پوست شما در بهترین حالت سلامتی و شادابی باشد و به هیچ‌گونه مرطوب‌کننده‌ای احتیاج نداشته باشد، استفاده از لوسیون‌ بدن به پوست‌تان آرامش می‌دهد. اگر لوسیون را همراه ماساژ بدن استفاده کنید تاثیر آن چند برابر می‌شود.

منبع : عمل بینی

  • منتو منتو

عنوان : نکته هایی درارتباط با عمل زیبایی بینی

پیش از انجام هر گونه جراحی زیبایی بهتراست با آگاهی و دانش لازم درباره هر جراحی زیبایی به آن پرداخت، در این مطلب شما را با نکاتی درباره عمل زیبایی بینی آشنا میکنیم.

بینی از سه لایه اصلی تشکیل شده است:

1) لایه پوشاننده خارجی که از پوست و لایه عضلانی ظریف چسبیده به سطح زیرین آن تشکیل شده است.
2) اسکلت استخوانی غضروفی
3) لایه پوشاننده داخلی که بیشتر از مخاط و مختصری هم از پوست تشکیل شده است.

ساختار بینی های استخوانی
یک سوم بالایی پل بینی از استخوان و دو سوم پایینی آن از غضروف تشکیل می‌شود. اگرچه گاهی برآمدگی و قوز بینی تنها محدود به یکی از دو بخش استخوانی و یا غضروفی می‌شود، اما اکثراً از اضافی استخوان و غضروف، هر دو، شکل می‌گیرد. معمولاً بخش عمده‌ی برآمدگی استخوان بینی در قسمتی از بینی به نام طاق غضروفی، شامل غضروف‌های کناری فوقانی و تیغه میانی بینی، قرار دارد. از آن‌جایی که غضروف‌های کناری فوقانی و تیغه میانی بینی به یکدیگر متصل هستند، آسیب دیدن هر یک از این دو معمولاً بر آن دیگری نیز تأثیر خواهد گذاشت.

ارزیابی و درمان
در ارزیابی پیش از عمل جراحی، سوابق کامل پزشکی بیمار، شامل معاینه‌ی مجراهای عبور هوا و انسدادها، بررسی می‌شود. اگر بیمار پیش از این جراحی بینی انجام داده یا ضربه‌ای به بینی‌اش وارد شده باشد، در این ارزیابی شرایط خاص مربوطه مدّ نظر قرار خواهد گرفت. در صورت صدمه دیدن در تصادف، داشتن عکس‌هایی از زمان قبل از حادثه در تعیین روند درمان مفید خواهد بود. استخوان‌های بینی از نظر اندازه، شکل، ضخامت و تقارن بررسی خواهند شد. ترکیب و ساختار بینی استخوانی (نسبت استخوان به غضروف) معین می‌گردد، و ضمناً در معاینه‌ی داخل بینی مشخص خواهد شد که آیا انحراف تیغه یا دیگر نابه‌هنجاری‌ها بر مجراهای بینی اثر می‌گذارند یا خیر. به کیفیت و ضخامت پوست روی بینی نیز توجه خواهد شد تا شناخت کافی در مورد چگونگی پوشش داده شدن بینی پس از بر طرف شدن یا کوچک شدن برآمدگی بینی استخوانی توسط بافت نرم و پوست روی بینی به دست آید.
اسکلت بینی خود از دو جزء استخوان و غضروف تشکیل شده است بطوریکه یک سوم بالایی بینی استخوانی و دو سوم میانی و پایینی غضروفی میباشند. علت بزرگی یا زیبا نبودن بینی را هم می توان به دو دسته تقسیم کرد: یکی آنکه اسکلت یا غضروف بینی بزرگ یا ناهماهنگ است و دیگر آنکه پوست بینی کلفت و نافرم است. به دسته اول بینی استخوانی و به دسته دوم بینی گوشتی گفته میشود.

برخی افراد فکر می کنند که ظاهر بینی شان از روبرو و یا شاید حتی از کنار، خوب به نظر می رسد؛ اما چیزی که از آن ناراضی هستند، ضخامت بینی شان است و به همین دلیل تمایل به باریک کردن آن دارند.

چنانچه بینی پهنی دارید، عوامل زیادی وجود دارند که تعیین می کنند چه نتایجی از عمل رینوپلاستی می توانید انتظار داشته باشید.

اگر پوست اطراف بینی تان خیلی ضخیم است، جراح می تواند شکل بینی را تغییر دهد و یا شاید ممکن است بتواند آن را کمی باریک تر کند، اما به دلیل ضخامت پوست آن، ممکن است به اندازه ی دلخواه نتوان بینی را باریک کرد.

به هر حال اگر بینی شما به دلیل ساختار استخوانی  آن پهن است، معمولا توسط عمل جراحی بینی می توان پهنای بینی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داد.

منبع : کاشت مو

  • منتو منتو

عنوان :تهیه عالی ترین برس مو

تهیه خوب ترین برس مو اثرات بسیاری در حفظ طراوت ، شادابی و زیبایی موها دارد پس باید در تهیه برس برس مناسب موهایتان دقت به خرج دهید. بُرس زدن مو یکی از معمولی‌ترین و ابتدائی‌ترین کارهایی است که توسط افراد انجام می شود، اما آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که ممکن است انتخاب نامناسب بُرسی که به کار می‌برید، باعث ایجاد مو خوره، ریزش مو و مشکلات دیگرتان شده باشد؟ آیا بُرس سرتان را با دقت و آگاهی انتخاب کرده‌اید یا می‌دانید که چه نوع بُرسی برای موهایتان مناسب‌تر است؟

انواع و اقسام بُرس ها
برس تونلی: این برس را به خاطر مجراهای باز‌ ‌و V شکل آن تونلی می‌نامند. این مجراهای باز به جریان هوا اجازه عبور می‌دهد.

در نتیجه هوای گرم سشوار در لابه‌لای مو به گردش در آمده و خود را به ریشه مو می رساند و باعث افزایش سرعت در امر خشک شدن مو و انبوه به نظر آمدن آن می‌شود. این برس به خاطر فاصله زیاد سوزن‌هایش برای گره گشائی از مو نیز انتخاب مناسبی است.

برس کوسن دار: ‌این برس دارای یک پایه کوسن دار پلاستیکی است که سوزن‌های برس روی آن سوار شده است. عموما به پایه این نوع برس ها کمی انحنا داده می‌شود. از این برس برای صاف و هموار کردن موها (بدون حجم دادن) استفاده می‌شود. در صورت استفاده از سوزن‌های فلزی بهتر است نوک سوزن‌ها، به توپی‌های پلاستیکی ختم شوند‌ تا موجب خراش پوست سر و شکستگی مو نشوند.

برس‌های حرارتی: چنین برس‌هایی برای سشوار کشیدن ایده‌آل است چرا که گرم شدن سطح برس می‌تواند تکمیل‌کننده گرمای سشوار باشد. حالت گرد برس نیز باعث می‌شود موها بهتر حالت بگیرد. با برس گرد حرارتی کوچک می‌توانید فرهایی را در موها ایجاد کنید. هرقدر برس حرارتی شما بزرگ‌تر باشد بهتر می‌توانید با آن موها را صاف کنید.

شانه دندانه پهن: وقتی مو خیس است، هم ضعیف‌تر است و هم راحت‌تر می‌شکند، به همین دلیل باید کمترین فشار را به آنها بیاورید. توصیه ما این است که بعد از حمام، وقتی موها خیس است یا آنها را شانه نکنید یا با استفاده از یک شانه دندانه پهن آنها را مرتب کنید.

برس تونل دار: برس‌های مربعی شکل که در آنها سوراخی وجود دارد، وقتی برای خشک کردن به کار روند می‌توانند حسابی به موها حجم دهند زیرا هوا می‌تواند به‌راحتی زیر موها به چرخش دربیاید و تماس بیشتری با موها داشته ‌باشد و آنها را هم زودتر خشک کند و هم پف دهد.

برس پدالی: این برس تا حدودی شبیه برس کوسن دار است. وجه تمایز آن در نوع کوسن، اندازه و شکل آن است و نسبت به برس کوسن دار، بزرگ‌تر و پهن تر است. مورد استفاده آن بیشتر موهای بلند و انبوه است، اما اندازه های کوچکتر آن برای موی کوتاه و متوسط هم می تواند به کار برده شود.

برس‌های پهن: شکل این برس‌ها مهم نیست، بیظی و یا مستطیل تفاوتی ندارد. در رابطه با اندازه، هرچه موهایتان بلندتر باشند، باید از برس بزرگتری استفاده کنید اما خیلی هم اهمیتی ندارد. برس‌های بزرگتر، ناحیه‌ی بیشتری را تحت پوشش خود قرار می‌دهند، و برای همین برای دخترهای تنبل ایده‌ی خوبی است. اگر برس گرد ندارید، برس‌های پهن برای سشوار خانگی خوب هستند. مازا می‌گوید که اگر روی بدنه برس‌ها سوراخ وجود داشته باشد و یا ابری باشند، بهتر است.

منبع : عمل بینی

  • منتو منتو

عنوان : رازهای رسیدن به پوست شاداب و فوق العاده

عادات و رفتارهای ما در زندگی اثرات مستقیمی در خوشگلی و لطیف بودن پوست ما دارند و رمزهای رسیدن به پوست اطیف و زیبا این نکات رابرای شما بیان میکند.
نداشتن تعادل در زندگی شما بر چهره و پوستتان ظاهر می شود.

 مثلا اگر رژیم غذایی نامناسبی داشته باشید و یا از فست فودها و رژیم غذایی فاقد میوه و سبزیجات استفاده کنید، پوست ناسالم و بدی خواهید داشت. افسردگی، اضطراب و استرس موجب ایجاد تغییراتی در پوست شما و خصوصا در پوست صورت می شوند. برخی اوقات این عوامل لک ها و چروک های ناخواسته ای در صورت شما ایجاد می کنند.
نور آفتاب، و آب و هوای سرد و خشک یا وزش باد، رطوبت طبیعی و گردش خون طبیعی پوست را از بین می برد و منجر به پیری زودرس پوست می شود. سیگار، مصرف الکل و فقدان خواب کافی همگی بر روی پوست شما تاثیر می گذارند.

نگاه دقیقی به شیوه ی زندگی خود بیاندازید تا ببینید با پوست خود چه کرده اید. در این صورت می توانید تغییرات مناسبی در شیوه*ی زندگی خود ایجاد کنید تا از پوست خود محافظت کرده و آن را دوباره جوان کنید.
به خوبی دست‌ها را بشویید و بعد آنها را با حوله تمیز خشک کنید.

هنگام دوش گرفتن و حمام نیز از آب ولرم استفاده کنید. بدن خود را با شامپوی مخصوص بدن و یا صابون ملایم بشویید.

پشت بازوها و پشت گوش‌ها را نیز به خوبی بشویید. صورت شما به توجه نیاز دارد؛ خصوصاً زمانی که پوست صورت‌تان بیشتر چرب شده باشد.

روزانه یک یا دو بار صورت‌تان را با آب ولرم و یک تمیز کننده ملایم بشویید.

اگر :پوسته می‌شود و خارش دارد، از لوسیون یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید. موقع خرید مرطوب‌کننده حتماً به یاد داشته باشید که عطر و رنگ زیادی نداشته باشد. اگر نگران جوش‌های خود هستید و نمی‌خواهید با استفاده از کرم مرطوب کننده جوش‌های روی صورت‌تان زیاد شوند، بهتر است مرطوب‌کننده‌هایی با پایه آب مصرف کنید. اگر زیاد جوش می‌زنید، بهترین راه رهایی، تمیز کردن و تمیز نگاه داشتن پوست است.

اگر پوست خود را به نرمی‌تمیز و از انگشتان خود برای این کار استفاده کنید، میزان آسیب‌های پوستی به حداقل می‌رسد.

گاهی اوقات وقتی که صابون یا شامپوی خود را تغییر می‌دهید، پوست‌تان دچار سوزش می‌شود. اگر صابون یا شامپوی جدید تند است یا اینکه احساس خارش، حرارت، خشکی و یا سوختگی پوست می‌کنید، استفاده از آن را متوقف کنید.
 
در چین باستان ملکه ها برای زیبایی پوست و محافظت از آن رموز خاصی داشتند که به شاهزاده های پس از خود منتقل می کردند. برخی از این رازها شامل رژیمهای غذایی به خصوصی بودند. برخی از این غذاها غذاهای خارجی گران قیمت بودند و برخی از آنها غذاهایی بودند که امروزه نیز به راحتی در دسترس هستند.

این رژیمهای زیبایی باستانی غذاهایی هستند که به سلامت پوست کمک می کنند مانند آلبالو، گیلاس، سویای سیاه، گردو، عناب و برخی خوراکی های مشابه. همچنین مرکبات هم به عنوان خوراکی های التیام بخش که حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان هستند به سلامت پوست شما کمک می کنند.

منبع: عمل بینی

  • منتو منتو

عنوان : راهکارهای تزریق ژل و برجسته کردن لب

پروتز لب یکی از عمل های جراحی زیبایی شایع به شمار می رود.
شایع ترین قسمت هایی که تحت پروتز قرار می گیرد قسمت ورمیلون لب، یعنی قسمت مرزی بین حواشی لب ها و قسمت قرمز لب هاست. این کار باعث می شود تا قسمت خارجی لب ها بیشتر نمایان شود. گوشه های لب ها نیز می تواند تحت پرکردن قرارگیرد.

 گوشه های لب به مرور زمان و در اثر سن و نیروی جاذبه به سمت پایین جابه جا می شوند که با تزریق می توان آنها را به حالت اولیه برگرداند. می توان دو خط برجسته مابین سوراخ بینی و لب فوقانی را نیز که به مرور زمان برجستگی خود را از دست می دهند، مجددا با تزریق به حالت جوان برگرداند بنابراین تمامی قسمت های لب امکان برجسته سازی و برگرداندن به حالت جوانی را دارند.
متخصصان زیبایی، لب های توپر همراه با کناره های برجسته و واضح را از معیارهای زیبایی لب می دانند.

روش تزریق این مواد چگونه است؟
در صورت استفاده از هیالورونیک اسید جهت برجسته سازی لب، پس از ضدعفونی کردن لب ها و اطراف آنها به صورت دقیق، با استفاده از سوزن های بسیار ظریف، این مواد در زیر مخاط و پوست و بالای عضله لب تزریق می گردد.

از نسوج مختلفی از خود بدن شخص نیز جهت پر کردن لب ها می توان استفاده کرد، از جمله ساختارهای تاندونی نظیر بعضی از تاندون های اندام فوقانی و بعضی از ساختارهای فاشیایی بدن.


روش جراحی دیگری نیز وجود دارد که طی آن جراح، قسمت های کوچکی از پوست نزدیک لب ها یا داخل دهان را برش داده، خارج کرده و آن را به حجم داخل لب ها اضافه می کند، اما این تکنیک به لب ها زیاد حجم نمی دهد، بلکه بیشتر لب ها را مقداری به سمت بیرون برجسته می کند.

پس از تزریق، بیمار باید چه اقداماتی را انجام دهد؟
ورم لب پس از تزریق را می توان با کمپرس سرد مثل کیسه یخ کاهش داد.

می توان از کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی لب بعد از تزریق استفاده کرد.

طی چند ساعت اول پس از عمل، بیمار باید از استفاده از مواد آرایشی لب ها پرهیز کرده و حداقل به مدت 48 ساعت از انجام ورزش سنگین و قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید خودداری کند.

اگر لب در قسمت محدودی بیش از حد برجسته شود، توسط پزشک جراح پلاستیک، آن قسمت ماساژ داده می شود تا یکنواختی لازم در لب به دست آید.

منبع : کاشت مو

  • منتو منتو

عنوان : نکته های جالب درارتباط با کاشت ناخن

پوسته های کنار ناخن، در اثر ترک خوردن پوست ایجاد می شوند . برای ازبین بردن این حالت کافی است دست را روزانه چند نوبت با کرم های آب رسان و مرطوب کننده چرب کنید. حواس تان باشد اطراف ناخن را هم حتما چرب کنید. وازلین و گلیسیرین جزء موادی هستند که برای چرب کردن دست توصیه می شوند. همچنین برای شستن دست های تان می توانید از شوینده های غیر صابونی با PH پایین استفاده کنید چون کمتر پوست را خشک می کنند.

رنگ پریدگی شدید ناخن، از فقر آهن یا آنمیا ناشی می شود. بیماری های پوستی مانند لینکن پلان هم از جمله مواردی است که در ناخن علائمی را نشان می دهد. علاوه بر اینها بیماری های کلیوی و کبدی هم می توانند رنگ و شکل ناخن را تغییر دهند. اگر ناخن سیاه شد، نباید نسبت به آن بی تفاوت بود و باید فورا به پزشک متخصص مراجعه کرد چون احتمال دارد رنگ سیاه اطراف و زیر ناخن به نوعی سرطان پوستی به اسم ملانون مربوط شود و البته این تنها احتمال است!

ناخن در کاشت هیچ آسیبی نمی‌بیند زیرا تا وقتی که ناخن رشد می‌کند و فرد احتیاج به ترمیم پیدا می‌کند یعنی ناخن سالم است و رشدش متوقف نشده است. در بعضی مواقع کاشت برای کسانی که عادت به‌جویدن ناخن دارند هم پیشنهاد می‌شود زیرا به دلیل بدمزگی مواد و کنده نشدنش این عادت از سر آنها می‌افتد. چسب ناخن حساسیت‌زا نیست اما ممکن است برخی به مواد کاشت حساسیت داشته باشند که در آن صورت پوست آنها دچار اگزما می‌شود و باید هرچه سریع‌تر کاشت را بردارند.

منبع : عمل بینی

  • منتو منتو

عنوان : مراقبت از پوست با استفاده از لوسیون بدن

استفاده از لوسیون بدن در حفظ رطوبت و زیبایی بدن بسیار موثر است و نگهداری از پوست با استفاده از کرم بدن بسیار اهمیت دارد.
اگردست‌هایتان بعد از شستن ظرف یا گردگیری خانه حساس و خشک می‌شود و گاهی اوقات می‌خارد، لوسیون‌های دست به کمک شما می‌آید. بد نیست شیشه‌ای از لوسیون مورد علاقه‌تان را در آشپزخانه نگه دارید و بلافاصله بعد از اتمام کارهای منزل سراغ آن بروید و تمام دست‌تان را به آن آغشته کنید.
استفاده از لوسیون‌های بدن یکی از ساده‌ترین راه‌های حفظ سلامت پوست بدن‌ است. لوسیون‌های حمام بدن باعث مرطوب‌ کردن سطح پوست‌ می‌شود و از خشک شدن پوست‌تان جلوگیری می کند؛ در حالی که لوسیون‌های معمولی بدن به پوست‌تان حس طراوت و جوانی می‌بخشد...

افرادی که در مناطق خشک زندگی می‌کنند و پوستی حساس و خشک دارند، اغلب از لوسیون‌های بدن استفاده می‌کنند. پوستی که به‌خاطر خشکی، سرما و گرمای بیش از حد حساس و تحریک شده است احتیاج به مراقبت ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید با استفاده از لوسیون‌ها رطوبت و مراقبت‌های ویژه را به پوست‌تان هدیه دهید. برخی از افراد به‌طور ژنتیکی پوست حساسی دارند و به شرایط آب و هوایی و اقلیمی ربطی ندارد؛ به این افراد استفاده از لوسیون‌های حمام را پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از انواع روغن‌های گیاهی نیز به‌عنوان لوسیون حمام رایج است.

حتی اگر پوست شما از نوع معمولی یا چرب باشد، بازهم ممکن است بخش‌های خشکی از بدن‌تان مانند اطراف آرنج و زانوها شما را ناراحت کند. شما می‌توانید با استفاده از لوسیون‌های بعد از حمام و قبل از خواب به داد این نواحی از بدن‌تان برسید. استفاده منظم از لوسیون‌ها در رفع خشکی‌های اطراف زانو و آرنج معجزه می‌کند.

کدام برای پوست ما مناسب ترهست؟

اینکه کدام یک از این محصولات مراقبت از بدن بهترند، به نوع پوست شما مربوط می شه. البته کمی هم به سلیقه، مثلا بعضی ها دوست ندارند چربی روی پوستشون بمونه، پس بهتره از لوسیون استفاده کنند که چربی کمتری داره.

اما در کل، اگر پوستتون خشکه از اون جا که لوسیون ها و کرم ها حاوی آب هستن، می تونن گزینه ی مناسبی باشند. لوسیون ها به علت چربی پایین، برای پوست های چرب عالی هستند، در حالی که کرم ها برای پوست های خشک بهترند.

از آنجا که کره بدن، بالم و روغن بدن بافت غلیظی دارند و زمان بیشتری روی پوست می مونن، برای پوست های خشک گزینه مناسبی هستند. خیلی ها دوست دارند از Body Butter روی نواحی بسیار خشک بدن مانند لب، آرنج ها، زانو ها و پاها استفاده کنند.

خلاصه، تنها ماده ای که واقعا باعث مرطوب کردن پوست می شه آبه ( یا ترکیبات و محلول هایی که میزان زیادی آب دارند)، پس اگر پوست شما واقعا خشکه محصول رو روی پوست مرطوب استفاده کنید یا محصولی رو انتخاب کنید که درصد بالایی آب داشته باشه. روغن ها و کره بدن ها باعث نرم و لطیف شدن پوست می شوند و با ایجاد یک لایه روی پوست از هدر رفتن آب پوست جلوگیری می کنند. کره و روغن بدن (برخلاف روغن معدنی) پر از انواع ویتامین ها و مواد مغذی هستند و پوست را تقویت می کنند.

با دانستن این تفاوتها به راحتی می تونید موقع خرید، محصول مناسب پوستتون رو بدون سردرگمی پیدا کنید.

منبع : عمل بینی

  • منتو منتو

عنوان: اثرات لیفتینگ درخوشگلی رخ

پیلینگ تاثیر بسیاری در خاص بودن چهره و جوانسازی پوست دارد و تاثیر پیلینگ در زیبایی چهره غیر قابل انکار است.

 با توجه به این که این روزها جوان سازی پوست مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و سوالات متعددی در این زمینه مطرح است ، با آقای دکتر علی مسیبی متخصص پوست و مو گفت و گوئی انجام دادیم که در زیر می خوانید. پیلینگ به معنای پوست کندن می باشد و در اصطلاح به استفاده از مواد شیمیایی با درجات اسیدی مختلف برای برداشتن و بازسازی بخشی از پوست اطلاق می شود .
به طور خلاصه پیلینگ شامل دو نوع سطحی و عمیق است . در روش سطحی مواد مصرف شده در قسمت سطحی پوست ( اپیدرم ) نفوذ می کنند . در روش عمقی مواد به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کنند . با توجه به هدف و صلاحدید پزشک روش سطحی یا عمیق انتخاب می شود .

روش لایه‌برداری مکانیکی
متداول ترین لایه‌‌برداری مکانیکی، روش میکرودرم ابریژن است. در این متد به کمک دستگاهی، پودرهای اکسید‌آلومینیوم که نوعی کریستال سخت می‌باشد، با فشار روی پوست پاشیده می‌شود و سپس دوباره با یک فشار منفی به داخل مخزن دیگری در دستگاه برمیگردد.
این خراشیدن توسط کریستال‌هاو سپس مکش و ایجاد فشار منفی روی پوست تاثیر بسیار خوبی را روی بهبود کیفیت پوست دارد و بیمار احساس رضایتی کامل به دنبال اتمام درمان خواهد داشت.

 
اثر و نفوذ‌ داروهای پوست بعداز این عمل، چندین برابر می‌شود و بنابراین کمک خوبی برای درمان دارویی مانند  رفع لک‌های صورت می‌باشد.

 
اعمال فشار منفی روی پوست صورت سبب آزادسازی موادی در پوست می‌شود که ساخت کلاژن را تحریک می‌کند، و در طولانی‌مدت باعث افزایش کلاژن‌سازی پوست و کاهش چین و چروک پوست می‌شود.

روش لایه‌برداری با لیزر
اکنون لیزردرمانی از درمان‌های متداول و رایج در مطب‌های متخصصان پوست و مو می‌باشد و کاربردهای زیادی در درمان بعضی از بیماری‌های پوستی مانند ضایعات عروقی (همانژیوم)، ماه‌گرفتگی‌، بهبود زخم‌های برجسته و کلوئید،
رفع جوشگاه‌های ناشی از آکنه‌های نئوکولتیک، رفع بعضی از لک‌ها مانند کک‌ومک ، لنتیگو(لکه‌های قهوه ای رنگی که معمولاً درسنین میانی به بالا در مناطقی مانند صورت و پشت دست‌ها که بیشتر در معرض آفتاب هستند، ایجاد می‌شود) و جوان‌سازی پوست دارد.

پیلینگ سطحی :

ملایم ترین نوع لایه برداری است که به صورت سرپایی و بدون نیاز به بی حسی، با استفاده از فرآورده های حاوی یک اسید رقیق روی انواع پوست ها قابل اجراست. اساساً اپیدرم یا روپوست را مورد عمل قرار می دهد و در موارد چین و چروک های ظریف ناشی از آفتاب، کک و مک، لکه های بارداری و تغییرات رنگ پوست، اسکارهای خفیف آکنه و ضایعات آفتابی خفیف به کار می رود. پوسته ریزی اندکی به مدت 5-3 روز ایجاد می شود و یک هفته بعد قابل تکرار است. باید توجه داشت که آثار مثبت این نوع پیلینگ چندان محسوس نبوده، قادر به حذف کامل چین و چروک یا لکه های پوستی نمی باشد. لذا برای کسب نتایج مطلوب و تکرار آن الزامی است.

پیلینگ متوسط :

این نوع لایه برداری عمیق تر و موثرتر از پیلینگ سطحی بوده و به درم  یا پاپیلر می رسد و ترمیم آن حدود 8-7 روز طول می کشد و در صورت نیاز بالینی چند هفته بعد می توان آن را تکرار کرد. از آنجایی که پیلینگ متوسط موجب سوختگی درجه 2 پوست می گردد، عوارض آن از نوع قبلی بیشتر است و چند روز استراحت در منزل الزامی است.

احتمالاً بروز درد و تورم خصوصاً در مناطق اطراف چشم وجود دارد هدف از انجام پیلینگ متوسط از بین بردن چین و چروک های خفیف تا متوسط تغییرات پیگمانتاسیون و لکه های پوستی، ضایعات جدی و سایر آثار دراز مدت ناشی از تشعشات خورشید است. 

منبع : عمل بینی

  • منتو منتو

عنوان : بهترین راههای مراقبت از ریزش مو

ریزش مو تاثیر بسیاری در زیبایی دارد و راههای زیادی برای درمان این بیماری وجود دارد که بهترین راههای درمان ریزش مو میتوانند به شما در حل مشکل ریزش مو کمک زیادی کنند. ریزش مو می‌تواند یک مشکل جدی بر ظاهر کلی یک فرد باشد، دلیل بسیاری برای ریزش مو وجود دارد، در این مقاله به مواردی که برجسته هستند نگاهی می‌‌اندازیم.

در حالی که ریزش مو معمولاً با روند پیری طبیعی مرتبط است اما دلایل مختلفی برای ریزش مو در سن جوانی وجود دارد. کم‌پشت شدن موها، طاسی و ریزش مو، میلیون‌ها زن و مرد در سراسر جهان را متأثر می‌کند. این مشکل آنقدر شایع است که بازار ترمیم مو به یک صنعت یک میلیارد دلاری تبدیل شده است. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید مبالغ زیادی برای کرم‌های نسخه‌ای هزینه کنید یا حتی برای داشتن یک سر پر از مو به روش‌های درمانی دائمی متوسل شوید.


در بسیاری از موارد شما از موهای خود مراقبت مناسبی نمی‌کنید که این مسئله اغلب به شکنندگی مو منجر می‌شود که در نهایت مو خرد می‌شود. استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی و دستگاه‌های گرمایشی می‌تواند یکی از دلایل ریزش موی زنان یا مردان باشد. دلایل متداول ریزش مو زیاد است، با نگاه کلی به این موضوع می‌پردازیم.

درمان ریزش مو بر اساس علت آن می‌باشد در صورت وجود علل زمینه‌ای،اینها باید برطرف شود. یکسری درمان کلی هم بصورت تجربی در همه موارد استفاده می‌شود از جمله قرص ویتامین E ، ویتامین ب- کمپلکس و قرصهای آهن و هماتینیک. شما می‌توانید برای خلاص شدن از این مشکل از برخی از داروهای خانگی استفاده کنید. بهترین انتخاب برای درمان ریزش موی طبیعی که این مشکل را کنترل می‌کند درمان در مراحل اولیه است. در مورد طاسی دائمی نیز، گزینه‌های پیوند مو وجود دارد. مراقبت به طور منظم از موها برای حفظ و بازگرداندن سلامت و تراکم مو ضروری است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به طور طبیعی سرشار از ویتامین E و چربی‌های مفید است. این مواد مغذی باعث تحریک رشد مو و در عین حال تقویت تارهای مو می‌گردند. شیر نارگیل نیز حاوی پتاسیم می‌باشد، که یک ماده مغذی مهم است که به داشتن موهایی سالم تر و قوی تر کمک می کند.

برای استفاده از شیر نارگیل به منظور جلوگیری از ریزش مو، فقط کافی است شیر نارگیل را مستقیما روی پوست سرتان بمالید. سرتان را با یک کلاه حمام بپوشانید و بگذارید به مدت حداقل ?? دقیقه بماند و سپس با یک شامپوی ملایم بشویید. برای کاهش شکنندگی موها، اینکار را دو تا سه بار در روز انجام دهید.

درمان طاسی مردانه(درمان ریزش مو)

به صورت اختصاصی در مورد طاسی مردانه در حال حاضر محلول ماینوکسیدیل تنها درمان دارویی پذیرفته شده است.در مردانی که دارای نواحی کوچکی از ریزش موی ناکامل در ورتکس هستند، بهترین جواب را می‌دهد. اثر آن بر روی موی نواحی فرونتال و شقیقه هنوز شناخته نشده است.

 اثر آن به صورت کم کردن ریزش مو و حتی تحریک رویش موی جدید است. رشد مو 8 تا 12 ماه بعد واضح می‌گردد.محلول را باید بطور مداوم استفاده کرد تا رشد مو حفظ شود. با قطع ماینوکسیدیل موهای جدید می‌ریزد. تقریبا در 3/1 اینها مو به اندازه‌ای رشد می‌کند که به اندازه کافی برای کوتاه یا شانه شدن بلند باشد. از این دارو 1 سی‌سی (15 قطره) ‌از محلول 2 درصد روی ناحیه خشک مالیده می‌شود و تا یک ساعت نباید آن ناحیه خیس شود، ماساژ هم داده نشود.

منبع : عمل بینی

  • منتو منتو