کاشت مو ، زیبایی ، عمل بینی

مقاله های آموزشی کاشت مو ، زیبایی ، عمل بینی

کاشت مو ، زیبایی ، عمل بینی

مقاله های آموزشی کاشت مو ، زیبایی ، عمل بینی

پیوندها

۱۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

عنوان: دو چندان شدن زیبایی با عمل بینی گوشتی

جراحی بینی تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد و افزایش زیبایی با عمل جراحی بینی امکان پذیر است. در زیر به برخی نکات مربوط به عمل جراحی بینی اشاره میکند.صورت در معرض دید ترین قسمت بدن ماست و بینی در مرکز آن واقع شده و برجسته است لذا اشکالات ساختمانی بینی برای تمام افراد بوضوح قابل رویت است. جراحی زیبایی و پلاستیک بینی، افزون بر ایجاد تناسب درخود بینی، ارتباط خوشایندتری را بین بینی ودیگر اجزای صورت برقرار می کند. به همین دلیل نباید بینی را به عنوان عضوی مجزا و مجرد درنظر گرفت. رابطه تنگاتنگ بینی با پیشانی، چشم، لب وچانه به گونه ای است که هرنوع نقص دراجزای صورت می تواند براین ارتباط ظریف تأثیر گذارد. به عنوان مثال چانه کوچک ،موجب برآمده تر به نظر رسیدن بینی می شود. بی توجهی نسبت به تناسب بینی با اجزای صورت موجب عدم دسترسی به نتیجه رضایت بخش خواهد شد.

آیا عمل جراحی پلاستیک بینی در افراد مسن امکان پذیر است؟

عمل جراحی پلاستیک بینی در افراد مسن:  از آنجا که باافزایش سن بافت های بینی دچار افتادگی وسستی می شوند این امر برظاهر وعملکرد بینی تأثیر می گذارد. بالا بردن نوک بینی دراین افراد موجب جوان به نظر رسیدن وبهبود تنفس می شود. بیشترین مشکلات زیبایی بینی در سنین بالا، افتادگی نوک بینی و برآمدگی پشت آن است. افتادگی بینی موجب مسن تر به نظر رسیدن چهره فرد می شود. در حالات شدیدتر افتادگی، تنفس از راه بینی ممکن است دچار اختلال شود. این بیماران وقتی نوک بینی خود را با انگشت به بالا می برند احساس مطلوب تری از تنفس از راه بینی دارند.

آیا در جراحی بینی حد و مرزی برای کوچک نمودن بینی وجود دارد؟

بطور قطع این حد و مرز وجود دارد. زیرا اولا زیبایی لزوما به معنای کوچکی نیست بلکه زیبایی بینی در گروه تناسب قسمت های مختلف بینی با هم و نیز تناسب کل بینی با قسمت های مختلف بینی با هم و نیز تناسب کل بینی با قسمت های مختلف چهره است. ثانیا کوچک شدن بینی تا حدی مطلوب است که عملکرد تنفسی بینی به مخاطره نیفتد.

چه مدت پس از عمل می توان درمورد نتیجه آن قضاوت کرد؟

دست کم دو سال برای اظهار نظر نهایی درمورد نتیجه عمل باید صبر کرد. بسیاری از بیماران چند هفته پس از عمل در حالیکه هنوز ورم بینی بطور کامل فروکش نکرده است با نگاهی موشکافانه در جلوی آینه ساعتها به نظاره بینی خود می نشینند. این نگاه موشکافانه که تنها به بینی معطوف بوده و به سایر اعضا صورت توجهی ندارد، موجب می شود که از یک سو بسیاری از عدم تقارنهای طبیعی، به صورت عیب جلوه کند و از سویی دیگر زیبایی و تناسب ایجاد شده بینی با دیگر اجزای صورت، تحت الشعاع نگاه محدود به بینی قرار گیرد.

آیا وضعیت روحی و روانی فرد درانجام عمل جراحی بینی تأثیر دارد؟

تاثیر وضعیت روحی روانی افراد در انجام عمل جراحی بینی: بی تردید تأثیر بسزایی دارد. چه بسیار بیمارانی که پس از عمل باوجود نتیجه رضایت بخش، به دلیل مشکلات روحی-روانی، وسواس فکری یا شخصیت های متزلزل و بیش از اندازه تأثیرپذیر از دیگران، از نتیجه عمل خود ناراضی اند.

منبع: کاشت مو

  • منتو منتو

عنوان:ترفند های جذابیت با آرایش درست لب ها

برای داشتن چهره ای زیباتر و جذابتر باید با ترفتدهای صحیح استفاده از رژلب آشنا باشید. زیبایی بیشتر با آرایش درست لب ها امکان پذیر است.اگر لبهای برجسته و پر ندارید، از روشنترین رنگ ممکن استفاده کنید تا لبهای شما پر و برجسته نمود کند.
برای جلوگیری از اینکه رژ لبتان روی دندانهایتان مالیده شود. پس از زدن رژ انگشتتان را داخل دهانتان کرده و لبانتان را دور آن ببندید و انگشتتان را بیرون بکشید. .به این ترتیب رژ اضافه از داخل لبهایتان پاک میشود.
برای اینکه دوام رژتان افزایش یابد پس از زدن لایه اول رژ یک یا دو لایه دستمال روی لبتان بگذارید، دوباره رژ بزنید و دوباره دستمال را روی لبانتان بگذارید. به این ترتیب چربی رژ گرفته شده و رنگدانه ها و موم آن باقی میماند.
ابتدا دور لبتان را با خط لب خط بکشید و با همان خط لب لبانتان را رنگ کنید. وقتی رژ قرمز میزنید، ابتدا خط لب قهوه ای بزنید و لبتان را با همان رنگ رنگ کنید و بعد رزتان را بزنید. به این ترتیب رنگ قرمز دوام بیشتری پیدا میکند.

هماهنگ کردن اندازه لب و یا فرم دادن به آنها به وسیله آرایش :

1 - هنگامی که لب پایین نازک است، خط لب را پایینتر از خط معمولی لب می کشیم و آن را با رژ لب پر می کنیم. همچنین کمی وازلین یا برق لب به وسط لب پایین بمالید تا آن را برجسته تر جلوه دهد.

2 - وقتی لب بالا نازک است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولی لب می کشیم تا پهتر جلوه کند و با لب پایین تناسب داشته باشد.

3 - هنگامی که لبهای پایین و بالا نازک هستند، اندازه لبها را در بالا و پایین با مداد لب زیاد می کنیم و داخل خط را با رژ لب پر می کنیم که لبها پرتر به نظر آیند.

4 - برای لبهای پر و بزرگ نباید رژ لب خیلی روشن و جلب نظر کننده استفاده کرد. رژ لب مات برای این لبها بهتر از رژ لب براق است.

5 - دهان و لبهای کوچک را می توان با کشیدن خطوط در اطراف دهان بزرگتر نشان داد.

استفاده از رژلب های بنفش یا نارنجی

این رنگ ها معمولاً چهره را سالخورده کرده و اگر از انواع پر رنگ آنها استفاده شود، چهره بدی به شما می دهند. مشکی / نارنجی ( بنفش / مشکی) هیچ گاه بر روی صورت جذاب نخواهند بود.

شاید نارنجی بسیار کمرنگ بد نباشد، البته اگر با لباس هایتان هم خوانی داشته باشد، اما در هر صورت سعی کنید از کمرنگ ترین انواع که با تن قهوه ای همراه هستند استفاده کنید. البته رک و پوست کنده بگویم من نه صاحب فروشگاه لباس های نارنجی هستم و نه رژ لب های نارنجی/قهوه ای می فروشم. رنگ نارنجی معمولاً بر روی پوست زیبا نمی شود. اگر ملزم به استفاده از رژ لب نارنجی هستید حتماً آنرا بر روی لب خود محو کنید.

از رنگ هایی استفاده کنید که دارای تن ملایمی از قهوه ای باشند. قرمز باید مقداری آبی داشته باشد تا برو روی پوست رنگ نارنجی را نمایان نسازد. آبی، قرمز را زیباتر می کند و به جوانی و شادابی صورت نیز کمک می کند.

اگر می خواهید لب های پرتری داشته باشید، می توانید رژ لب و یا خط لب خود را کمی بالاتر از خط طبیعی لب بکشید. اگر از براق کننده هم استفاده می کنید یادتان باشد که آنرا فقط در داخل خط طبیعی لب استعمال کنید. با این روش چهره شما ظریف تر شده و جذابیت بیشتری به خود می گیرد.

منبع: عمل بینی

  • منتو منتو

عنوان: رازهای مراقبت و زیبایی پوست صورت

عادات غذایی و همچنین آرایشی و بهداشتی تاثیر زیادی در زیبایی و مراقبت پوست دارد و نکته های طلایی مراقبت و زیبایی پوست صورت به شما در این زمینه کمک میکند.همان طور که می گویند شما همان چیزی هستید که میل می کنید درست غذا خوردن به حفظ یک زندگی سالم و در عین حال حفظ چهره ای سالم کمک می کند .وقتی احساس خوبی در مورد چیز هایی که میل میکنید دارید و زمانی که موادی که مصرف می کنید برای شما مفید است . این شانس را دارید که از چهره ای که می خواهید بر خوردار باشید در اینجا چند ماده غذایی که نه تنها به شما کمک میکند احساس خوبی داشته باشید بلکه کمک می کند چهره ای فوق العاده نیز داشته باشید معرفی می شود:

آب
نوشیدن مقادیر کافی آب در هر روز به پوست کمک می کند که ظاهری صاف نرم انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید. وقتی بدن را هیدراته(دارای آب) نگه میدارید ظاهر کلی شما از نظر بافت پوست مو ناخن ها بهبود می یابد. اگر احساس رم می کنید ممکن است به دلیل افزایش میزان سدیم بدن شما باشد. افزایش دریافت آب به خروج سدیم از بدن کمک می کند.

سویا
پروتئین سویا بسیاردر سلامتی پوست موثر است

سبزیجات سبز
سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ غنی از ویتامین های C E Aو آهن و فیبر ، آمینو اسید ها ویتامین E و بسیاری از آنتی اکسیدان ها هستند. این موارد موجب می شوند که پوست مرطوب و بدون چروک باقی بماند.

دانه های روغنی (اسید های چرب ضروری)
اسید های چرب ضروری (SAFE) مانند امگا ۳ و امگا ۶ که به عنوان چربی های خوب شناخته می شوند به عملکرد سلولی کمک می کنند و سبب پاکسازی پوست جلوگیری از ایجاد لک های پوستی کاهش چروک ها بهبود و سلامت مو و رشد ناخن می گردند.

شیر
شیر غنی از کلسیم و ویتامین هایB12 B2 و D است و کلسیم به همراه ویتامینD که افزایش دهنده جذب کلسیم میباشد به حفظ استخوان های محکم و دندان هایی سالم کمک می کند. ویتامین هایB12B2برای رشد گلبول های قرمز خون که حاملین اکسیژن مورد نیاز سلول ها هستند ضروری است این مواد کمک می کنند تا پوست و مو سالم تر و زنده تر به نظر برسند.

 زنانی که با وجود عیب های صورتشان زیبا جلوه می کنند، زنانی هستند که می دانند، پاک کردن، تقویت کردن و غذا دادن، رساندن مواد مغذی به پوست، سه اصل اساسی برنامه مراقبت از پوست است.برای این منظور به نکات زیر توجه کنید: برای مالیدن کرم به صورت، نوک انگشتان را با ملایمت و به صورت دایره وار از پایین به بالا روی صورت حرکت دهید تا کرم جذب پوست گردد. صورت را ماساژ دهید تا کرم جذب شود. حدوداً ۲۰ دقیقه طول می کشد تا کرم کاملاً جذب پوست صورت شود. اجازه ندهید کرم بیش از ۲۰ دقیقه روی صورت شما باقی بماند، زیرا پس ازاین مدت باعث جذب دوده و گرد و غبار می شود و ممکن است سبب انسداد منافذ پوست شود.برای پاک کردن کرم از یک تکه پنبه یا دستمال کاغذی مرطوب استفاده کنید تا رطوبت پوست ازبین نرود. حوله مخصوص صورتتان را تمیز و نرم نگه دارید. هنگام خواب کرم روی صورتتان را پاک کنید و با کرم روی صورت به رختخواب نروید.
به عبارتی اگر از کرم های شب استفاده می کنید، نیم ساعت قبل از خواب به صورتتان کرم بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید تا کرم کاملاً جذب پوست شما شود. سپس به آرامی با یک تکه پنبه مرطوب صورتتان را پاک کنید.

منبع: عمل بینی

  • منتو منتو

عنوان : راهکارهای مراقبت و افزایش لطافت موها

نکنه های آرایشی و بهداشتی زیادی برای داشتن موهای درخشان و لطیف وجود دارد که با استفاده از راهکارهای مراقبت و افزایش زیبایی موها میتوانید مو هایی لطیف و در نتیجه چهره ای خوشگل تر داشته باشید.

استفاده از رنگ‌های گوناگون می‌تواند به موها صدمه بزند اما سلامتی انسان را به‌خطر نمی‌اندازد. متخصصان انجمن سرطان آمریکا معتقدند رنگ‌های شیمیایی مو نمی‌توانند عامل ایجاد سرطان در بدن انسان باشند. برخی از محققان و پزشکان نگران تاثیر مخرب رنگ‌های نیمه‌دایم و دائمی ‌اکسیداتیو قهوه‌ای یا سیاه‌رنگ هستند. پزشکان معتقدند باید از رنگ‌های طبیعی مانند حنا استفاده کرد.

استراحت دادن به موها: اگر موهایتان را با حوله خشک می‌کنید احتمال از دست دادن موهایتان را افزایش می‌دهید. گرما می‌تواند به موها آسیب برساند. هرچند لحظه یک بار حوله را از سرتان بردارید و به موها استراحت دهید تا تنفس کنند.

حفاظت موها در مقابل نورخورشید: نورخورشید با موها و پوست بدنتان مهربان نیست. نور خورشید می‌تواند موهایتان را خشک کند (به‌خصوص اگر رنگ‌شده باشد.) از اسپری‌هایی استفاده کنید که حاوی SPF باشند و کلاه سرتان بگذارید.

برای نرمی مو از نرم کننده استفاده کنید.
اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان ادعا می کنند که شامپوهایشان حاوی نرم کننده است، اما بسیاری از آنها فاقد این ماده هستند و در نتیجه شخص نیاز دارد تا از یک نرم کننده جانبی نیز بهره ببرد.

پس از شستن، موهای خود را به آرامی با یک حوله خشک کنید؛ توجه داشته باشید که هیچگاه سشوار داغ را روی موی خیس نگیرید چرا که این کار باعث شکنندگی مو می شود. اگر هم در خشک کردن سریع مو عجله داشتید، سشوار را روی گرمای کم یا متوسط بگذارید و آن را از فاصله دور به شکلی که مرتب آن را روی قسمت های مختلف مو می چرخانید نگه دارید. هیچگاه برای چند دقیقه بر روی یک نقطه متوقف نشوید.

از شانه کردن موی خیس، جداً بپرهیزید. بگذارید موهایتان کمی خشک شوند سپس با شانه ای که دندانه هایش نیز درشت است، موی خود را شانه کنید.

شستشوی موها پیش از ورود به استخر: دوش گرفتن و شستشوی مو قبل از ورود به استخر می‌تواند از آسیب دیدن موها توسط کلر بکاهد. اگر موهایتان را پیش از ورود به استخر بشویید موهایتان از آب اشباع می‌شوند و کلر را جذب نمی‌کنند و میزان آسیب موها بسیار کم می‌شود. برای شستشوی موهایتان از شامپوهایی استفاده کنید که pH متعادلی داشته باشند.

از تغییرات موهایتان آگاه باشید: تغییرات ناگهانی موهایتان مانند ریزش و شکستگی مو می‌تواند نشانه بیماری باشد. برای مثال، ریزش مو می‌تواند نشانه بیماری تیرویید و کمبودآهن خون یا ضعف سیستم ایمنی بدن باشد. فورا به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

منبع :عمل بینی

  • منتو منتو

عنوان : خوشگلی بیشتر با ماسک عالی آناناس

آناناس تاثیر بسیاری در خوشگلی و سلامت پوست صورت و چهره شما دارد و میتوان زیبایی بیشتر با ماسک عالی آناناس را بدست آورد. یکی از مدل های کنترل مشکلات پوستی ناشی از اشعه آفتاب، آلودگی هوا و رسوب این آلاینده‌ها روی پوست، مصرف آناناس است.

دلیل این مساله نیز وجود آنتی‌اکسیدان ویتامینC و روی در این میوه است.با مصرف آناناس، سلول‌های پوست ترمیم شده و به این ترتیب پوست سالم و شاداب می‌ماند. مالیدن محلول آب آناناس و لیموترش روی پوست نیز به ترمیم سلول‌های آن کمک می‌کند. آناناس حاوی ویتامین‌ C و‌ ‌بتا کاروتن است و به همین دلیل باعث افزایش ساخت کلاژن و الاستین‌ (‌بافت پروتئینی پوست‌) می‌شود  و خون رسانی را به پوست افزایش می‌دهد، این خون رسانی بهتر به پوست موجب  رشد و ترمیم سلول‌ها می‌شود. مصرف آناناس موجب ترمیم و رشد سلولهای پوست می‌شود‌ ‌و در نتیجه پوست بافت تازگی و جوانی خود را حفظ می‌کند‌.در این مقاله با چند ماسک و اسکراب زیبایی پوست که با آناناس تهیه می‌گردند، آشنا می‌شویم.


ماسک آناناس جهت جوانسازی پوست

    ­آناناس تازه دو تا سه برش
    روغن زیتون فوق بکر ۳ قاشق غذاخوری
    عسل یک قاشق غذاخوری

مواد فوق را بخوبی با هم مخلوط نموده تا مایع نرم ویکدستی حاصل شود.سپس آن را به آرامی باکمک انگشتان خود روی پوست تمیز شسته شده و گردن خود بمالید. اکنون به آرامی دراز کشیده و بمدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا ماسک اثر خود را بر روی پوست بگذارد.

سپس صورت خود را به آرامی با آب ولرم شسته و در صورت دلخواه با یک نرم کننده مرطوب به آرامی پوست خود را ماساژ دهید.

خواص آناناس برای پوست صورت :
‌متخصصان جراحی پوست به بیماران مصرف آناناس را پس از جراحی توصیه می‌کنند خصوصا” افرادی که جراحی بینی داشته اند پس از عمل  ‌صورت آنها در بیشتر نقاط کبود شده و مدت طولانی نیاز است تا این کبودی‌ها برطرف‌ ‌شود، با خوردن مرتب آناناس این کبودی‌ها هرچه‌ ‌سریع تر رفع می‌شوند.

خوردن آناناس به اشخاصی که پوست آنان کوپروز فراوان‌ ‌ (عروق در زیر پوست کاملا پرخون است) دارند نیز توصیه می‌شود.آناناس حاوی آنزیمی‌به نام‌ ‌بروملین است که موجب حل شدن تجمعات سلول‌های خونی می‌شود و زخم‌ها را شفا می‌دهد.

ماسک جهت رفع چین و چروک
ماسک آناناسی که از مخلوط آب آناناس و دو قاشق غذاخوری پودر بادام شیرین تهیه شده باشد، سبب پاکسازی پوست صورت، رفع چین و چروک و شفافیت پوست می‌‌شود. برای تاثیرگذاری این ماسک بر روی پوست کافی است بگذارید ماسک فوق به مدت ۱۵دقیقه بر روی پوست مانده و سپس با آب ولرم آن را شستشو دهید. اگر آب آناناس را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید سبب تقویت عضلات پوست صورت و رفع خستگی آن می‌‌شود.

منبع : کاشت مو

  • منتو منتو

عنوان : نگهداری از پوست برای افزایش خوشگلی و شادابی پوست

برای بسیاری از افراد حفظ خاص بودن و نرمی پوست از اهمیت زیادی برخوردار است و نگهداری از پوست برای افزایش خوشگلی و نرمی پوست به شما در داشتن پوستی سالم و شفاف کمک میکند.

اکثر خانم ها اهمیت خیلی زیادی به زیبایی پوست و صورت  خود می دهند اما بسیاری از آن ها از روش های مصنوعی و استفاده از مواد شیمیایی خسته شده اند و یا به دلیل هزینه های سنگین مواد آرایشی و بهداشتی شیمیایی توان استفاده از آن ها را ندارند، در این بخش از سایت آکاایران برای شما مطالبی در مورد زیبایی را آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.برای سالم نگه داشتن پوستتان، تلاش کنید عادت های بدی که منجر به آکنه، سرخی، یا خراش می شوند را ترک کنید. پوستتان را نفشارید- به خصوص جوش هایتان را- در غیر این صورت دچار زخم های دائمی می شوید.اسپری و ژل مو را از صورتتان دور نگه دارید. آن ها می توانند منافذ پوستتان را مسدود کنند. از هدبندها یا کلاه پشمی که باعث حساسیت پوست می شوند استفاده نکنید.

سیگار نکشید. صورتتان را پیر می کند و باعث زردی و خشکی اش می شود. و سعی کنید استرس که یکی از عوامل بسیار مهم درنابودی  زیبایی پوست است را از خود دور کنید.

جنس پوستتان را بشناسید

فردی وجود دارد که پوستی زیبا نخواهد؛ با تشخیص جنس پوستتان شروع کنید. سپس خواهید دانست که چگونه از آن مراقبت کنید.
پوست خشک، پوست پوست، زبر و زمخت است.
پوست چرب، براق و روغنی است و منفذهای بزرگی دارد.
پوست ترکیبی ، در برخی نقاط (گونه ها)خشک و در بقیه نقاط(پیشانی،بینی و چانه) چرب است.
پوست حساس پس از استفاده کردن لوازم آرایش یا فرآورده های دیگر ممکن است سوزش، سوختگی یا خارش داشته باشد.
پوست معمولی ،یکدست، صاف و در برابر حساسیت مقاوم است.
 ماسک های طبیعی

سعی کنید هر چند وقت یک بار از ماسک های مختلف استفاده کنید ، دقت کنید که آنهارا بر اساس نوع پوستتان انتخاب کنید . البته ماسک های آماده در بازار موجود هستند اما بهتر است از ماسک های دست ساز و طبیعی استفاده کنید . چند دستور تهیه ماسک خانگی را می توانید از اینجا  و  اینجا بخوانید .

غذا و خواب برای پوستی سالم

با خوردن وعده هایی منظم پوستتان را سلامت نگه دارید. سبزی،میوه، غلات و لبنیات کم چرب را فراوان مصرف کنید.از مرغ، ماهی، گوشت کم چرب، حبوبات و تخم مرغ استفاده کنید.مراقب مصرف غذاهایی با کلسترول، اسیدهای چرب، چربی های اشباع شده،نمک و قند فراوان باشید. برای جلوگیری از حلقه های تیره زیر چشم ، چین و چروک و دیگر عوارض جانبی عدم استراحت، به اندازه کافی بخوابید. آرام باشید! حتی استرس هم می تواند باعث صدمه دیدن پوست شود.

با خوردن وعده هایی منظم پوستتان را سلامت نگه دارید. سبزی،میوه، غلات و لبنیات کم چرب را فراوان مصرف کنید.از مرغ، ماهی، گوشت کم چرب، حبوبات و تخم مرغ استفاده کنید.مراقب مصرف غذاهایی با کلسترول، اسیدهای چرب، چربی های اشباع شده،نمک و قند فراوان باشید. برای جلوگیری از حلقه های تیره زیر چشم ، چین و چروک و دیگر عوارض جانبی عدم استراحت، به اندازه کافی بخوابید. آرام باشید! حتی استرس هم می تواند باعث صدمه دیدن پوست شود.

منبع : عمل بینی

  • منتو منتو

عنوان : حفظ مرطوب بودن پوست با استفاده از کرم مرطوب کننده

نگهداری از رطوبت پوست با استفاده از کرم مرطوب کننده در نرمی و زیبایی پوست از اهمیت ویژه ای برخوردار است آبرسانی پوست از آن اقدام هایی است که در شادابی و سلامت پوست نقش حساس دارد به خصوص در پاییز و زمستان که پوست بیش از هر زمان دیگری حساس می شود.

 پوست همه افراد به این مرطوب کننده نیاز دارد اما متاسفانه این تصور غلط جا افتاده است که پوست های چرب و مستعد آکنه نیازی به مرطوب کننده ندارد، اما باید بدانید پوستی که به درستی آبرسانی نشده است کاملا مستعد آکنه می شود، همچنین روی پوست بدون آب و رطوبت خیلی زود چروک ها و خطوط پیری به وجود می آیند.
کرم مرطوب کننده با از بین بردن این خشکی از پوست افراد در برابر سرما محافظت می کند و از بروز پیری زودرس پوست نیز پیشگیری می نماید.توصیه می شود در فصل زمستان به وسیله کرم های مرطوب کننده از پوست خود مراقبت نمایید.


مواد تشکیل‌دهنده کرم مناسب
مواد چرب: مواد چرب، تاثیر حفاظتی چربی‌های ضروری برای مرطوب‌کردن پوست را دارند. چربی (مانند عصاره گیاهان یا ترکیبات گوناگون، گلیسیرین، سرامید و...) مانند بتون باعث تقویت انسجام اپیدرم (سطحی‌ترین لایه پوست) می‌شود. این مواد، لایه‌ای محافظتی نیز روی پوست بر جا می‌گذارد.

مواد مرطوب‌کننده: مواد مرطوب‌کننده‌ای مانند اوره، اسید لاکتیک، اسیدهای آمینه، املاح معدنی و قندها (گلوکز) باعث می‌شود آب موجود در پوست تنظیم شود. علاوه بر این مانع تبخیر آب می‌شوند و میزان رطوبت را در حد مطلوب حفظ می‌کنند.

پوست در لایه های مختلف نیازمند آب است، وقتی آب به طور مستقیم روی پوست قرار می گیرد مثل حمام کردن، بلافاصله تبخیر می شود و بنابراین آبی در پوست نمی ماند که رطوبت پوست را تامین کند. مرطوب کننده ها علاوه بر این که فاکتورهای آبرسان دارند دارای مقداری چربی نیز هستند. این چربی درون آن ها مثل یک لایه محافظ آب مرطوب کننده را روی سطح پوست نگه می دارد.

اگر قصد آرایش دارید، صبر کنید تا مرطوب کننده کاملا جذب پوست تان شود چون در صورتی که هنوز جذب نشده باشد می تواند لوازم آرایش شما را آلوده کند. برای جذب کامل مرطوب کننده باید حدود دو دقیقه به آن زمان دهید. توجه داشته باشید که وقتی روی مرطوب کننده آرایش می کنید، آرایش کمی تیره تر از همیشه به نظر خواهد رسید، به همین خاطر شاید مجبور شوید کمی کرم پودر استفاده کنید.

مواد تسکین‌دهنده: مواد تسکین‌دهنده برای آرام‌کردن التهاب‌هایی که به دنبال خشک‌شدن پوست به وجود می آیند، ضروری‌اند و به سرعت احساس آزردگی و کشش را تسکین می‌دهند. این همان نقشی است که توسط بیسابولول و ویتامین E ایفا می‌شود.

عوامل ترمیم‌کننده: سوکرالفیت و پانتنولB5 ، موادی است که به منظور سرعت بخشیدن به ترمیم زخم‌های قدیمی به کرم‌ها اضافه می‌شود؛ در واقع این عوامل باعث رشد پوست می‌شود.

منیع :عمل بینی

  • منتو منتو

عنوان : راهکارهای سلامت و نرمی موها

داشتن موهای خوشگل و تاکید و اهمیت به سلامت و خوشگلی موها تاثیر زیادی در زیبایی ظاهر هر فردی دارد و میتواند رابطه مستقیمی با سلامت  شخص داشته باشد. هر مویی به طور طبیعی خوش حالت است.

ولی فعالیت های روزمره، آلودگی ها، استرس ها و پرتوهای ماورای بنفش نور خورشید (از طریق ایجاد رادیکال های آزاد) موجب تخریب ساختمان مو و مخصوصاً ریشه موها می‌شوند. به این ترتیب ظاهر مو آسیب دیده و شانه کردن موها مشکل می‌شود. برای بازگرداندن سلامت و زیبایی به موها رعایت موارد زیر ضروری است:

نظافت موها نقش اساسی در سلامت جسمی‌و روحی هر فرد ایجاد می‌کند و باعث شادابی و سرحال بودن فرد می‌شود و همچنین او را در انجام کارهای روزانه اش فعالتر می‌کند.

بهداشت مو و پوست سر را رعایت کنید.

داشتن موهای مرتب و اصلاح شده نشانه نظم و انضباط در زندگی و نشانه اهمیتی است که فرد به نظافت شخصی خود می‌دهد.

استرس های عصبی، عاطفی و هیجانی با تحریک ترشح اندروژن ها باعث ایجاد موی چرب می‌شود.

به میزان کافی از مواد غذایی حاوی ویتامین های A و E مانند سبزیجات تازه استفاده کنید. مصرف بیش از حد قند و چربی باعث افزایش چربی مو می‌شود.

بیماری های داخلی مثل بیماری های کبدی و صفراوی، چاقی و یبوست باعث چربی مو می‌شود.

بیماریهای مهم  مو

1- ریزش مو
ناراحتیهای عصبی ، نگرانی ، دلواپسی ، اندوه ، کم خوابی و یا بدخوابی سلامت موها را به خطر می‌اندازد و رشد آنها را متوقف کرده و موها دچار ریزش می‌شوند. موها به هر رنگ و از هر جنس که باشد، نیاز به تغذیه و مراقبت دارد. یک برنامه غذایی که به اندازه کافی ویتامینهای گروه ب و نیز آ و ث و همینطور کلسیم ، آهن ، مس و ید داشته باشد، سبب می‌شود که موها زیبا بمانند. خوردن شیرینی ، نوشابه‌های گازدار ، قند و شکر و استفاده از  برسهای نایلونی باعث ریزش بیشتر مو می شود.

2- شوره سر:
یکی از بیماریهای شایع مو، شوره سر است که باید آن را درمان کرد. بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند که شوره ی  سر در اثر تغذیه نادرست ، نگرانی، هیجان ، عدم تعادل هورمونها و استفاده زیاد از مواد آرایشی مو، پدید می آید. برای مبارزه با آن، می بایست ابتدا علت را یافت و سپس به درمان پرداخت. خوردن سبزی ، مواد پروتئین دار و غذاهایی که ویتامینA وE و Bدارند، به مقدار فراوان توصیه می شود.
یکی از مؤثرترین راه های از بین بردن شوره سر، استفاده از سرکه است. باید به مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کرده سپس موها را به چند قسمت تقسیم نموده و به کمک یک تکه پنبه، محلول آب و سرکه به پوست سر مالیده شود و سپس مو شسته شود.

 منبع : کاشت مو

  • منتو منتو

عنوان : انواع گوناگون جراحی زیبایی

جراحی زیبایی از جمله پر بیننده ترین جراحی ها به شمار میروند و انواع گوناگونی دارند . شاید این روزها شما نیز تصمیم به انجام عمل زیبایی گرفته اید پس بهتر است با انواع متنوع جراحی زیبایی آشنا شوید.
تب زیبایی های تصنعی معضلی است که اپیدمی آن خانم های ایرانی به خصوص قشر مرفه تر را فرا گرفته. از این رو برآن شدیم اطلاعات مختصری درباره انواع جراحی های زیبایی در اختیار شما قرار دهیم.

عمل جراحی زیبایی پلک ها
از نظر زیباشناسی ، چشمها مهمترین جزء صورت هستند . چشمها نشاندهندهً سن فرد ومنعکس کننده حالت هیجانی و خلقی وی هستند و متاسفانه چشمها و پلکها زودتر از سایر اجزای بدن علائم پیری را نشان میدهند .

 عمل جراحی پلاستیک پلکها که اصطلاحا بلفاروپلاستی نامیده میشود . برای برداشتن پف پلکها ، اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی آنها طراحی شده است هرچند که ممکن است مقداری از چین و چروکهای سطحی پلک را نیزکمتر نماید . باید توجه داشت که با این عمل سیاهی دور چشمها برطرف نمیشود و همچنین این عمل کمکی به کسانی که تورم پلکهایشان بدلیل بیماریهای متابولیکی است نمیکند ( مثل تورم پلک ناشی از پرکاری تیروئید ) . در این عمل میتوان پلکهای فوقانی و تحتانی رابطور مجزا یا همزمان مورد عمل قرار داد .

لیفت ابرو و پیشانی

با افزایش سن و در اثر استرسهای مداوم زندگی علائم پیری به تدریج در صورت ظاهر میشوند. این علائم در یک سوم فوقانی صورت که شامل پلکها ، ابروو و پیشانی است زودتر از سایر قسمت های صورت بروز پیدا میکنند . ظهور این علائم در یک سوم فوقانی صورت به شکل پیدایش چین و چروک پیشانی ، افتادگی ابروها و افتادگی پلک ها است که بیشتر از جنبه زیبایی قابل توجه است اما در مواردی که افتادگی ابرو وپلک ها زیاد باشد می تواند فیلد بینائی را نیز محدود نماید .

اعمال جراحی متعددی برای بالا بردن ابرو و پیشانی و برای برطرف کردن نگرانیهای فوق الذکر طراحی شده اند . البته با تزریق بوتوکس یا dysport میتوان بدون جراحی و به طور موقت چین و چروک های پیشانی را برطرف کرد، ضمن اینکه این کار باعث بالارفتن گوشه های ابروها نیز می شود . کشیدن پوست صورت

این روش جراحی، برای جوان‌تر شدن و نرم‌تر شدن پوست صورت استفاده می شود.

با ایجاد برش در طراف گوش، پوست اضافی صورت برداشته می شود و عضلات صورت دستکاری می شوند تا سفت گردند.

به ندرت، خطراتی همچون عفونت و آسیب به بافت های زیرین ممکن است پیش آید.

این روش جراحی دارای برگشت کمتری نسبت به تزریق بوتاکس و یا لیزردرمانی است.

منبع : عمل بینی

  • منتو منتو

عنوان : برجسته کردن لب با استفاده از نکات آرایشی

لب یکی از مهمترین قسمت های صورت است که تاثیر بسیاری در زیبایی چهره و آرایش شما دارد پروتزلب با استفاده از نکات آرایشی امکان پذیر است .

متاسفانه برخی از خانم ها برای برجسته و زیبا کردن لب های خود دست به کارهایی می زنند که شاید مدتی بعد پشیمان شوند.
بله ، عمل پروتز لب!
این کار پر هزینه و در بلند مدت خطرناک است و ممکن است زیبایی یک شخص با این عمل تهدید شود.
اما در این مقاله روشی ساده برای برجسته شدن و برجسته به نظر آمدن طبیعی لب ها برای شما ارائه می کنیم که می توانید بدون عمل و ریسک ، به صورت طبیعی لب هایی زیبا داشته باشید.


چگونگی برجسته کردن لب ها با استفاده از خط لب

اگر دوست دارید هنگام آرایش برجستگی لبها بیشتر شده و برآمدگی آنها نیز بیشتر دیده شود بهتر است برای لبهای باریک حتما اول از یک مداد لبی که کمی پررنگتر از رژ است استفاده کرده و خط لبی دور لب اما زیر خط اصلی و البته مماس با آن بکشید و با انگشت رنگ مداد را بر روی کل لب پخش کنید و بعد رژلبتان را بزنید این کمی لب شما را از حد معمول پهن تر نشان می دهد.
اما کاری که برای برجسته دیده شدن آن در پایان انجام می دهید اینست که با یک مداد سفید خطی کامل و تنها زیر لب و پایین خط لبتان می کشید .
در مورد لبهای پهن و درشت لازم نیست که خط لب خارج از خط اصلی لب کشیده شود بلکه آن را در جای خود کشیده و رژ بزنید فقط برای برجسته شدن آن خط سفید را با مداد سفیدتان تنها در زیر لب و فقط وسط آن بکشید .
لازم به ذکر است تفاوت کشیدن خط سفید لبهای پهن با لبهای باریک در این است که در مورد لبهای باریک خط سفید کاملی در زیر لب پایین کشیده خواهد شد اما در مورد لبهای پهن تنها این خط سفید در وسط لب کشیده می شود و دو طرف آن به رنگ همان خط لب خواهد بود.


موقع آرایش لب ، فقط قسمت وسط آن را براق کننده بزنید و سعی کنید از رنگ روشن تری برای قسمتهای میانه لب خود استفاده کنید تا برجسته تر به نظر برسند!

برای اینکه لب‌هایتان برجسته ، بزرگ و یا حجیم تر به نظر بیایند بالاتر از کمان لب تان مقدار کمی سایه ی سفید بزنید.سپس کمی بالاتر از خط طبیعی لب تان خط لب بکشید. حواستان باشد بیش از حد، از خط طبیعی لب تان بالا نروید، اگر چنین شود، لب تان جلوه‌ی خوبی پیدا نخواهد کرد و حتی ممکن است بنظر بیاید که آرایش نکرده اید. در عوض اگر فقط مقدار کمی از خط طبیعی بالا روید، لب هایتان بزرگ و زیباتر بنظر خواهد آمد. هنگام انتخاب خط لب برای خودتان نیز،اطمینان پیدا کنید که رنگی یکسان با رنگ طبیعی لب هایتان، یا کمی پر‌رنگ تر انتخاب کرده اید.

منبع : کاشت مو

 

  • منتو منتو